fredag 22. april 2011

SoundCloud - musikk i skyen

SoundCloud er som YouTube for lyd. Du kan laste opp dine egne innspillinger, og du kan lytte til musikk og lyder som er lastet opp av andre brukere. Du kan også poste lyd fra SoundCloud direkte på Facebook og andre nettsteder, slik jeg har gjort med en innspilling av Josef Rheinberger sin Abendlied under. Denne innspillinga fant jeg ved å søke i SoundCloud, og så var det bare å klikke på "share" og kopiere koden inn i blogposten.
20100717o 11 - Rheinberger, Josef - Abendlied (take 2) by Shante

Jeg bruker SoundCloud hele tida. Når jeg lager singback eller øvingsfiler til sangere, laster jeg det opp til SoundCloud og sender dem en peker. I tillegg til å bruke SoundCloud på datamaskiner, har jeg også en app installert på Android-telefonen min slik at jeg kan streame singback som jeg bruker ofte. Har du en iPhone, finnes det selvsagt SoundCloud app for den også.

Du kan bruke SoundCloud gratis, men da er det en grense for hvor mange minutter lyd du kan laste opp. Ønsker du å lagre mye lyd i skyen, kan du betale litt for det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar