tirsdag 9. august 2011

Caustic - musikkstudio for Android


bannerJeg har fått meg et nytt musikkstudio på mobiltelefonen min. Caustic for Android er en app som inneholder synthesizere, trommemaskin, sequencer, effekter og en solid mixer. Jeg lasta ned demoutgaven (den er gratis), og etter å ha lekt med Caustic en times tid, var jeg hekta og kjøpte fullversjonen. Sjelden har jeg fått så mye for pengene. Kr. 23,34 er prisen for fullversjonen. Demoversjonen har full funksjonalitet, bortsett fra at du ikke kan lagre musikken din.


Her er hva du får i Caustic:
En virtuell gammeldags polyfon synthesizer med to oscillatorer, filter (LP/HP/BP), to LFOer og separat ADSR for volum og filter.
To polyfone PCM-synthesisere med et utvalg samples.
To basslinje-synthesizere (som minner om TB-303)
En trommemaskin med samples fra klassiske maskiner (606, 808, 909, CR78, LinnDrum, D
En stereomixer med equalizer på hver stripe, delay og romklang.
Effekter som kan legges på hver enkelt stripe (overdrive, bitcrusher, compressor, flanger, chorus, phaser og autowah).
En sequencer som kan styre synthesizerene og trommemaskinen.

Caustic krever litt kraft av Android-enheten din. Appen fortjener litt skjermplass også. Jeg har en telefon med 4,3 tommer skjerm, men selv den skjermen kan kjennes i trangeste laget. Hvis du har et nettbrett som kjører Android, får du et lekkert lite studio for en slikk og ingenting - selv når du regner med prisen for nettbrettet. Uansett - har du en Android-enhet, last ned demoversjonen av Caustic fra markedet og spander på deg en time for å sjekke det ut. På denne bloggen finner du mer informasjon og noen videoer som hjelper deg å komme i gang.

1 kommentar:

  1. Thanks for the post Kjetil ! Glad you're enjoying the app.

    "Caustic" Rej

    SvarSlett